tiistai 15. lokakuuta 2013

Alku

Eli tämä on nuren tytön, joka piiloutuu nimen Nymfi taakse, blogi. Kerron täällä maailmankatsomuksestani, uskonnostani ja muusta sellaisesta. Olen vasta polkuni alkutaipaleella, joten te viisaat älkää repikö hiuksianne, vaan olkaa kärsivällisisä.
Mihin uskon?
Jo ala-aste ikäisenä minulle tuli selväksi, että kristinusko ei ole se mihin uskon. No mihin sitten? Siinäpä kysymys jossa riitti miettimistä. Hain tietoa erillaista uskonnoista, mutta mikään ei tuntunut oikealta. Olin vielä hyvin nuori, enkä ymmärtänyt miettiä itse mihin uskon, joten asia oli minulle täysi mysteeri.
Eräänä päivänä aivan sattumalta lueskellessani jotain netissä törmäsin netissä termiin 'wicca'. Aloin ottaa selvää mitä se tarkoitti. Lukiessani minulle tuli tunne, että olin löytänyt osan itseäni. En koe olevani varsinaisesti wicca, mutta uskoni on hyvin saman tapainen.
Huonon kielipääni takia minulla on vain rajallisesti saatavilla olevaa tietoa, mutta sitä luenkin sitten suurella innolla! Seuraan erään wiccan blogia, ja tälläkin hetkellä sohvallani makaavat Scott Cinninghamin 'Maan voima -magiaa luonnosta', Titus Hjelm'n toimittama 'Mitä wicca on?' ja juuri ja juuri aiheeseen kuuluva Reija-Tuulia Heinenen-Rivaston 'Druidien Puu Horoskooppi'.
Erityisen paljon tavaroita minulla ei ole, mutta mieli löytyy ja se on tärkein ;). Hankittavien listalta löytyy mm. Tarot-kortit, athame ja pentagrammi.
Sanastoa
Joo teksti vilisee taas ihme sanoja, asiaan perehtymättömille joten tässäpä teille vähän sanastoa.
Wicca uuspakanistinen luonnonuskonto, etsikää tietoa netistä, en tahdo antaa virheellistä tietoa tietämykseni puutteessa!
Druidi kelttien "pappi"
Keltti muinainen kansa Euroopassa.
Tarot-kortit tietynlainen ennustamiseen tarkoitettu korttipakka
Athame erään lainen kaksiteräinen veiti, jota käytetään yleensä rituaaleissa energian leikkaamiseen.
Pentagrammi tai Kelttiläinenpentagrammi muinainen suojelu symbooli, kuvastaa mm kehää ja viittä elementtiä. Yhdellä sakaralla seisova liitetään yleensä saatananpalvojiin.

Asiasta enemmän kiinnostuneiile ja teille jotka haluavat varmempaa tietoa: netti on täynnä tietoa myös tästä aiheesta!
Loppuun kuva harjoittamastani pienempi muotoisesta magiasta lataan riimukiviäni kynttilänvalossa tulevaa esbaattia (täysikuuta) odotellessa:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti